Dag 2: winkelcentrum en botanische tuinen - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Esther Gier - WaarBenJij.nu Dag 2: winkelcentrum en botanische tuinen - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Esther Gier - WaarBenJij.nu

Dag 2: winkelcentrum en botanische tuinen

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Oktober 2019 | Oeganda, Entebbe

Als ik mijn ogen open doe is het al licht, ik zie een klamboe boven mij en zie de kamer in het daglicht. Ik hoor apen, vogels en andere geluiden die ik niet kan plaatsen. Ik ben in Oeganda schiet het door mij heen! En wat is het fantastisch om zo wakker te worden.
Het slapen was erg wennen, vreemde geluiden, geuren en vreemde figuren in het donker. Ik sliep naast een raam en op een gegeven moment zag ik een schaduw en schrok me kapot! “staat daar iemand door het raam te kijken?” Ik kruip wat dieper onder mijn dekens en later zie ik lichtflitsen! Schijnt er iemand met een zaklamp? Ik maak mezelf helemaal gek, totdat ik denk hou op! En dan begin ik logisch na te denken, het dringt door mij door dat de lichtflitsen van het onweer kwamen, dat had ik namelijk ook gezien in het vliegtuig. En waarschijnlijk is de schaduw gewoon van een boom en toen ik keek zag ik dat het inderdaad de schaduw van bladeren was. Toen kon ik met een gerust hart mijn ogen dicht doen, maar de slaap vatten lukte niet..

Die ochtend schuif ik aan het ontbijt met de andere meiden, we kunnen kiezen uit brood, pannenkoeken, fruit, cake en verder kun je aangeven hoe je, je ei wit hebben. Er staan ook warme dranken, die helaas niet meer zo warm zijn. We genieten tijdens het ontbijt van de mooie natuur om ons heen, we maken ook meteen een plan wat we gaan doen deze dag. Geld pinnen staat bovenaan de lijst, dus we besluiten naar het winkelcentrum te gaan. En ja je verwacht het niet, maar die is er gewoon! We worden gebracht door de chauffeur van het hostel, die ons onderweg laat zien wat er allemaal te doen is. Hij wijst naar een golfbaan en vraagt of we er van houden, vervolgens komen we langs botanische tuinen en hij vertelt dat je er apen kan spotten! Daar wil ik zeker naar toe!

Als we aankomen zien we een gigantisch winkelcentrum met een hek en security en daarvoor boda boda drivers (soort scooters) De bus wordt opengedaan door een security man en mijn eerste gedachte is we moeten hem betalen, omdat we blank zijn. Maar het is gewoon een check waarbij onze tassen door een sensor gaat en wij ook. Als we het winkelcentrum binnenlopen zien we ook daar veel security met grote geweren, erg goed beveiligd dus. Als we geld gaan pinnen komt er een vrouw die ook van de beveiliging is en vraagt of we oke zijn, ze houden alles goed in de gaten. We besluiten we de lunch te kopen bij de supermarkt. Daarna lopen we tegen een schattig winkeltje met typische Oegandeese spulletjes erg leuk!

Na de shoppingmall besluiten we naar de botanische tuinen te gaan. Toen we daar kwamen moesten we geld voor de ingang betalen. We betaalden er een paar euro voor, maar later beseften we ons dat ze ons waarschijnlijk veel meer hadden laten betalen, want dat afdingen zit er nog niet echt in. We spotten prachtige bomen en hoe verder we lopen, hoe mooier het word! Ineens waren daar aapjes in bomen en zagen we er een recht voor onze neus eentje rennen, of eigenlijk was het meer springen. Deze foto zal ik ook aan het reisverslag toevoegen.

In de verte kon je de victoria lake zien, waaraan Entebbe ligt. Het was zo mooi! En we bleven ons verbazen over de mooie natuur. We zagen ook veel vogels en bijzondere insecten. Op een gegeven moment hadden we het wel gezien en regelden we de terugrit. En precies op dat moment dat we in het busje stapten begon het te regen, goed getimed dus! Eenmaal terug waren we helemaal gesloopt en besloten we een powernap te doen, wat een paar uur werd haha. Eenmaal wakker besloten we te gaan eten bij het hostel, daar bestelden we alle 3 een rolex en nee geen horloge maar rolled eggs ;) De vraag die ze ons meteen stelde was hoelaat willen jullie het? Uhm zo snel mogelijk? En al snel werd duidelijk dat zo snel mogelijk bijna 2 uur kostte. We besloten maar een spelletje te doen en dat doodde de tijd wel. Nadat we klaar waren met het spelletje werd het ineens pikkedonker, de stroom was uitgevallen. Ik begon te lachten, want ja tipisch Afrika toch.. We hadden de dag daarvoor ook een paar keer geen stroom, maar dat was overdag. Er kwam personeel aanlopen met een kaars dus we konden weer wat zien. En eindelijk kwam daar toen ons eten, we zagen de rolex en besloten hongerig als we waren er nog een te bestellen. Het was erg lekker, er zat kip in met groente en de andere zat beef in, die was ook goed, maar de kip vond ik lekkerder.

Eenmaal uitgebuikt, gaan we weer terug naar ons huisje om even lekker te relaxen, douchen en klaar te maken om te gaan slapen. Deze nacht hoop ik beter te gaan slapen, dus proberen om misschien eerder te gaan slapen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Okt. 2019
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 2832

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2019 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: