Merry christmas and a happy new year! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Gier - WaarBenJij.nu Merry christmas and a happy new year! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Esther Gier - WaarBenJij.nu

Merry christmas and a happy new year!

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 December 2019 | Oeganda, Kampala

Wat zijn de weken toch gevlogen! Ik kan alweer zeggen dat ik hier 2 maanden ben! Maar zo voelt het totaal niet, het lijkt pas dat ik hier 2 weken ben.. En als ik dan bedenk dat het ook nog eens kerstavond is, vind ik dat erg moeilijk om te beseffen. Wat voor mij altijd het kerstgevoel gaf waren toch echt wel de adventszondagen, donkere dagen en de kou, mooie verlichting en natuurlijk het zien van de grootste kerstboom van Europa in IJsselstein. Hoe ik mijn kerstavond ga doorbrengen is met 3 vrienden van het guesthouse, we gaan uiteten en daarna drankjes doen. Morgen gaan we kerst vieren bij de familie van een collega van een vriendin hier. Het wordt dus een Oegandese kerst! Waarschijnlijk gaan we ook nog naar een kerstdienst morgen of overmorgen. Ik ben erg benieuwd naar deze kerst, de eerste kerst die ik niet in Nederland vier met mijn familie.. Maar wel met een andere familie die hier is gecreëerd.

Ik ben zo dankbaar voor alle mooie mensen die ik in deze periode heb ontmoet en de mooie momenten die ik heb gedeeld met hen. Waaruit ook bijzondere vriendschappen zijn ontstaan! Er zijn veel ups geweest, maar ook downs. Wat mij echt verrast heeft zijn de warme mensen hier hun vriendelijkheid en behulpzaamheid, verder is de natuur zo ontzettend mooi van wat ik tot nu toe heb gezien. Ik ben ook helemaal verkocht aan de kinderen van mijn project ze zijn zo leuk! Ik heb ze in de tussentijd echt goed leren kennen. Wat de mindere kanten hier zijn is het verkeer, het is zo ontzettend chaotisch en gevaarlijk. Het gaat altijd nét goed, totdat het ook een keer nét niet goed gaat. En dat gebeurde dus 2 weken geleden toen ik een kruising overstak. Ik stak over en was op het midden van de weg en ineens bam daar lag ik op de grond; aangereden door een boda. Ik was natuurlijk erg geschrokken, maar ik heb er alleen een gekneusde voet, een paar schrammen en blauwe plekken aan over gehouden. Het had natuurlijk veel erger kunnen zijn! Inmiddels is mijn voet ook weer helemaal de oude dus ik kan weer vrolijk rond springen ;)

Ik denk dat dit mijn laatste blog van dit jaar is, door alle feestdagen die komen. Ik beloof dat er volgend jaar meer blogs zullen komen over mijn project. Ik heb het erg druk gehad de afgelopen tijd, waardoor ik ook niet de energie had om dit bij te werken. De blogs zullen regelmatig geplaatst worden, dat is een goed voornemen voor volgend jaar!

Ik wens jullie in elk geval een hele fijne kerst toe en een gelukkig nieuw jaar! Ik ben erg benieuwd naar deze warme kerst, maar ik weet zeker het word er een om niet meer te vergeten!

  • 25 December 2019 - 00:59

    Moessie De Gier :

    Wat een mooi reisverslag weer
    Wat ken jij schri jven zeg alsof je het zelf ook een beetje meemaakt
    Jullie daar ook prettige kerstdagen en een voorspoedig 2020 toegewenst
    Schrijf je deel twee nog van je safari
    Wat een mooie belevenis

  • 26 December 2019 - 10:55

    Esther De Gier:

    Lief van je mam! Dankjewel! Deel 2 van de safari komt volgend jaar ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 22 Okt. 2019
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 2826

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2019 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: